loading
  • Jauna paaudze 125 kW/170 ZS 2,0 CDTI Insignia un Zafira Tourer modeļiem
  • Lielāka jaudas un darba tilpuma attiecība; samazināts degvielas patēriņš un CO2 emisijas
  • Teicami darbības uzlabojumi ar zemu trokšņu, vibrācijas un skaņas spalguma līmeni
  • Selektīvā katalītiskā redukcijas sistēma (SCR) ļauj iekļauties Eiro 6 standartos 

 

Riselsheima. Liela jauda, augsts griezes moments, zems degvielas patēriņš un emisiju līmenis tiek nodrošināts ar savā klasē vadošo uzlabojumu palīdzību: Opel jaunās paaudzes 2,0 turbo dīzeļdzinēja pilnveidojumi skar visas svarīgākās jomas. Debitējot Insignia un Zafira Tourer modeļos Mondial de l’Automobile 2014 (no 4. – 19. oktobrim), šis moderno tehnoloģiju dzinējs ir vēl viens svarīgs solis Opel jauno piedziņas agregātu klāsta prezentēšanā.

 Ar savu 125 kW/170 ZS jaudu un ievērojamo 400 Nm griezes momentu tas aizstās pašreizējo Opel dzinēju klāsta top agregātu - 120 kW/163 ZS 2,0 CDTI. Īpaši efektīvais dzinējs, kas jau tagad atbilst Eiro 6 standartiem, izstrādā gandrīz par pieciem procentiem vairāk zirgspēku un par 14 procentiem lielāku griezes momentu, tajā pat laikā nodrošinot samazinātu degvielas patēriņu un CO2 emisiju līmeni. Svarīgi arī tas, ka dzinēja darbība ir ārkārtīgi klusa un vienmērīga, pateicoties Opel nenogurstošajām pūlēm skaņas inženierijas jomā, tādējādi samazinot NVH (trokšņu, vibrāciju un skaņu spalguma līmenis). „Šis izsmalcinātais dzinējs ir ideālais partneris mūsu izcilākajiem modeļiem – Insignia un Zafira Tourer,” saka Maikls Eiblsons (Michael Ableson), automobiļu inženierijas Eiropas nodaļas vadītājs un viceprezidents.

 

 „Tā augstā jaudas un darba tilpuma attiecība, trokšņu līmeņa uzlabojumi, ekonomiskums un skaidrās aizraujošas braukšanas iezīmes ierindo to starp pašiem labākajiem dīzeļdzinējiem savā klasē. Jaunais 2,0 CDTI atbilst Eiro 6 standartiem, jau tagad izpildot nākotnes prasības, un līdz ar to kopumā padarīs pievilcīgāku visu mūsu dīzeļdzinēju piedāvājumu.”

 

No nākamā gada pieejamais 2,0 CDTI dzinējs ir pirmais no lielas ietilpības dīzeļmotoru saimes, ko Opel paspārnē Turīnā un Riselsheimā ir radījusi starptautiska inženieru komanda, kuru savukārt atbalstīja arī Ziemeļamerikas inženieri. Šis dzinējs tiks ražots Opel dzinēju rūpnīcā Keizerslauternā, Vācijā.

 

Palielināta jaudas un darba tilpuma attiecība, samazinātas degvielas izmaksas un emisijas


 

Iegūt iespējami vairāk enerģijas no pēc iespējas mazāka degvielas daudzuma – tā ir jaudas un taupības atslēga. Ar teicamu jaudas attiecību pret vienu darba tilpuma litru - 85 ZS, kas, starp citu, ir tieši tāds pat kā Opel jaunās paaudzes 1,6 CDTI motoram, šis dzinējs ir liels un rada braukšanas prieku, minimāli ietekmējot pircēju makus. Iespaidīgais 400 Nm griezes moments tagad ir pieejams no 1 750 līdz 2 500 apgr./min., bet maksimālo jaudu 125 kW/170 ZS iespējams sasniegt jau pie 3 750 apgr./min. Dzinēja veiktspējas noteicošie elementi ir jaunradītā degkamera, pārveidotie ieplūdes kanāli un jaunā degvielas iesmidzināšanas sistēma ar 2000 bāru spiedienu un līdz pat 10 iesmidzināšanas reizēm cilindra cikla laikā.



Tas nodrošina lielu jaudu, uzlabotu degvielas izsmidzināšanu un sekmē klusāku darbību. Potenciālā degkameras veida noteikšana vien prasīja vairāk nekā 80 datora simulācijas, tikai tad atlasīja piecus labākos variantus paraugu izstrādei.

 

Maināmas turbīnas ģeometrijas VTG (variable turbine geometry) turbokompresoram ir elektrisks turbīnas aktuators, kas nodrošina par 20 procentiem ātrāku spiediena reakciju nekā vakuuma aktuators. Maināmās turbīnas ģeometrijas turbokompresora kompaktais korpuss un starpdzesētājs arī palīdz samazināt gaisa daudzumu starp turbokompresoru un dzinēju, līdz ar to veicinot ātru boost spiediena pieaugumu. Lai palielinātu izturību, turbokompresors tiek dzesēts ar ūdeni, kā arī tam eļļas ieplūdes vietā ir nostiprināts filtrs, tādējādi samazinot gultņu sistēmas nolietojumu.

 

VTG un izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmas (EGR) modulis ir izveidots kā vienota sistēma, lai nodrošinātu optimālu efektivitāti. EGR modulis ir izvietots apkārt jaunas koncepcijas nerūsējošā tērauda radiatoram, kas nodrošina gandrīz 90 procentu dzesēšanas efektivitāti. Integrēts, ar ūdeni dzesēts, EGR drošības vārsts samazina spiediena krišanos, bet tā noslēgtā cikla kontrole ļauj ievērojami uzlabot NOx/PM līdzsvaru īslaicīgos braukšanas brīžos, vienlaicīgi uzlabojot arī HC un CO emisiju kontroli.

 

Vienmērīga darbība: dīzeļa jauda ar turbīnai raksturīgu skaņu


Jau no paša sākuma galvenās prasības attiecībā uz jauno dzinēju bija nodrošināt pastāvīgus uzlabojumus visos NVH parametros jebkuros darbības apstākļos. Katram komponentam un apakšsistēmai tika veiktas vairākas akustiskas datorsimulācijas vēl pirms tika uzbūvēti paši pirmie dzinēju prototipi.

 

Dzinēja arhitektūras uzlabojumi tika veikti galvenokārt tajās zonās, kas rada lielāko troksni: motora augšējā un apakšējā daļā. Jauna izskata alumīnija cilindra galvu tagad papildina atkabināms plastmasas pārsegs ar izolētiem stiprinājumiem un blīvi, kas veicina trokšņu līmeņa samazināšanos. Tāpat arī ieplūdes kolektoru pārklāj vienlaidu pārsegs, kas veidots no skaņu absorbējoša materiāla.

 

Motora lejasdaļā ir piestiprināts jauns balansētājvārpstas modulis, kas veidots no augstspiediena apstākļos lieta alumīnija. Šajā modulī ietilpst divas vārpstas, kas rotē pretējos virzienos, tādējādi kompensējot līdz pat 83 procentiem sekundāro motora vibrāciju. Sadales vārpstas skrūves pārvads darbina vienu no balansētājvārpstām, kura savukārt darbina otru vārpstu. Īpašais zobratu savienošanas mehānisms nodrošina ļoti vienmērīgu izciļņu saķeršanos, bet atteikšanās no piedziņas ķēdes ļauj izvairīties no graboņas. Pēc detalizētas analīzes tika pieņemts lēmums izmantot balansētājvārpstām parastos, nevis lodīšu gultņus, tādējādi vēl vairāk samazinot NVH un svaru.

 

Tāpat pilnīgi no jauna tika radīts arī eļļas karteris. Iepriekšējo viengabalaino modeli tagad aizstāja divdaļīgs – apakšējais no metāla plāksnes veidotais vāks ir piestiprināts pie augšējās daļas, kas veidota no augstspiediena apstākļos lieta alumīnija. Tāpat NVH rādītājus uzlaboja arī vairākas akustiskās datorsimulācijas, lai pilnveidotu abu daļu gan iekšējās, gan ārējās ribas. 

 

Starp pārējiem trokšņu līmeņa pazemināšanas pasākumiem jāpiemin sekojošie: optimizēts degvielas ieplūdes modelis mazākam sadegšanas troksnim, vienlaicīgi nezaudējot ekonomiskumu; akustiski optimāli veidotas ribas lietā tērauda cilindru blokā; individuāli sabalansēti VGT kompresora un turbīnas riteņi; uzlabota izciļņu saslēgšanās starp piedziņas zobsiksnu un tās stiprinājumiem. 

 

Šo pasākumu rezultātā jaunais motors rada mazāk trokšņu nekā tā priekštecis jebkuros apstākļos, bet tukšgaitā tas ir par veseliem pieciem decibeliem klusāks.

 

Tīra gaita ar selektīvo katalītiskās redukcijas sistēmu


Jaunais 2,0 CDTI darbībā ir tikpat tīrs, kā benzīna dzinējs ar Opel BlueInjection SCR selektīvi katalītisko redukcijas sistēmu, kas nodrošina atbilstību Eiro 6 emisiju standartiem.

 

BlueInjection ir sistēma, kas samazina slāpekļa oksīdu (NOx) izmešus dzinēja izplūdes gāzēs. Neliels nekaitīgā AdBlue® šķidruma daudzums, kas sastāv no urīnvielas un ūdens, tiek ievadīts izplūdes gāzu plūsmā vēl pirms iekļūšanas SRC katalizatorā zem cieto daļiņu filtra DPF. Tādējādi šķīdums nekavējoties tiek pārvērsts par amonjaku (NH3), kuru savukārt absorbē SCR katalizators. Pēc tam slāpekļa oksīds (NOx) plūstošajā izplūdes gāzē reaģē ar amonjaku un tiek reducēts līdz nekaitīgajiem slāpeklim un ūdens tvaikiem.

 

AdBlue šķīdums ir pieejams degvielas uzpildes stacijās un Opel dīleru centros. Tas tiek uzglabāts cisternās un to ir pavisam vienkārši uzpildīt caur sprauslu, kas atrodama blakus degvielas tvertnes vāciņam.

Uz lapas augšu