loading
  • Pirmā parādīšanās: pasaules pirmizrāde 86. Ženēvas Motoršovā
  • Emocionāls koncepts: elpu aizraujošs un tīrs dizains
  • Veiksmīgi priekšteči: seko Opel GT un Monza Concept tradīcijām
  • Īsts sporta auto: priekšā pa vidu novietots dzinējs, sekvenciālā pārnesumkārba, aizmugures riteņu piedziņa

 

Riselsheima. Opel GT Concept savu pirmizrādi svinēs 86. Ženēvas Motoršovā, kas norisināsies no šī gada 3. līdz 13. martam. Turpmāko stilu nosakošais sporta auto raksturo Opel nebeidzamo jaunieviesumu spēku – elpu aizraujošu, askētisku dizainu un tīru kaisli. Tīrasiņu sportists ar priekšā pa vidu novietotu dzinēju un aizmugures riteņu piedziņu ir tiešs Opel GT un Monza Concept pēctecis, kurš paceļ Opel dizaina filozofiju nākamajā līmenī. Sporta auto ir avangarda dizaina paraugs, tajā pašā laikā tas ir minimālistisks un atsakās no visa, kas traucē formas tīrībai. GT Concept nav ne durvju rokturu, ne virsbūves atpakaļskata spoguļu un loga tīrītāju slotiņu.

 

“Ar Opel GT Concept mēs speram nākamo soli ceļā uz vēl vairāk emocijām un vēl lielāku braukšanas prieku. GT Concept parāda pašreizējo Opel virzienu. Mēs esam pārliecināti, ambiciozi, radoši un mēs vēlamies iegūt vēl vairāk klientu ar katru jauno automobili,” saka Opel grupas valdes priekšsēdētājs Dr. Karls Tomass Noimans (Dr. Karl-Thomas Neumann), kurš jau gaida pasaules pirmizrādi Ženēvā.

 

Ievērojot labākās tradīcijas: GT Concept turpina Opel Experimental GT filozofiju


 Ženēvas Motoršovā Opel GT Concept ies slavenā Opel Experimental GT pēdās. 1965. gadā, tikai vienu gadu pēc pirmās Eiropas auto ražotāja dizaina studijas atvēršanas, Opel Ženēvas motoršovā prezentēja plūdenā un izteiksmīgā dizaina kupeju ar Kadett B uzticamajām tehnoloģijām. Tomēr tas nebija novatorisks tikai tāpēc, ka bija pirmais konceptauto, ko jebkad prezentējis Eiropas ražotājs. GT jau izcēlās ar inovācijām, kā piemēram, paceļamajiem lukturiem un slaidu virsbūves formu ar perfektām proporcijām un bez liekām detaļām. Erharda Šnella (Erhard Schnell) bezkompromisa konceptam bija viens uzstādījums – būt dizaina paraugam. 


Atsaucība no publikas bija tik milzīga, ka sērijveida Opel GT pie izplatītājiem bija pieejams jau pēc trim gadiem. Pārējais ir vēsture – autobūves ikonas veiksmes stāsts.

 

Opel GT Concept vēlreiz pierāda Opel celmlauža garu. Dinamiskā sporta auto virsbūvi proporcionāli sadala zīmīgā sarkanā līnija. Atšķirīgās priekšējās sarkanās riepas, kas uzmontētas uz skrituļslidu riteņiem līdzīgiem diskiem ir atgādinājums par Opel motocikla modeli Motoclub 500, kas ar divām sarkanām riepām bija avangards 1928. gadā. Neatkarīgi no tā, GT Concept nav daudz saiknes ar pagātni. Garais motora pārsegs, bagāžnieka vāka neesamība, centrālā dubultā izplūdes sistēma un, protams, nosaukums –- viss atsaucas uz sākotnējo GT modeli. Neskatoties uz to, Opel GT Concept ir neatkarīgs modelis bez jebkādām retro dizaina iezīmēm.

 

"Mēs izveidojām GT Concept, lai attēlotu Opel zīmola drosmīgo un emocionālo garu. Tas ir dramatisks, skulpturāls un pilns ar jauninājumiem, kas ir mūsu lielisko tradīciju turpinājums. Tālajā 1965. gadā Opel izstrādāja eksperimentālo GT, patiesi modernu automobili, kurš arī iemiesoja tīru, skulpturālu formu. No jauna radīt ikonu, protams, ir grūti, bet kā Experimental GT bija avangards toreiz, tā GT Concept ir šodien – absolūti tīrs, minimālistisks, tomēr drosmīgs un neapstrīdams. Šī kupeja pārliecinoši demonstrē mūsu dizaina filozofijas attīstības turpinājumu – “Skulpturālā māksla sastopas ar vācu precizitāti,” saka Marks Adamss (Mark Adams), Eiropas dizaina nodaļas viceprezidents.

 

 Galvenais jauninājums Opel GT Concept ir lielas durvis ar integrētiem sānu logiem, kas nodrošina vienmērīgu pāreju no stikla uz krāsotām virsmām. Vadītājam un priekšējam pasažierim ir iespēja piekļūt pārsteidzoši plašajam salonam, nospiežot elektrisko durvju skārienekrānu, kas ir integrēts jumta raksturīgajā sarkanajā joslā. Pat gara auguma vadītājiem salonā ir pietiekami daudz vietas. Kad durvis ir atvērtas, tās iegremdējas priekšējās riteņu arkās. Šī patentētā vietas taupīšanas un montāžas tehnoloģija pieļauj lielu durvju atvēršanas leņķi, kas īpaši aktuāli ir relatīvi šaurās stāvvietās. Kompaktais sportists ir īpaši pielāgots pilsētvidei. Divas aiz riteņu arkām uzstādītās kameras nodrošina drošu redzamību, braucot pilsētā.


Tās nosūta attēlus uz diviem monitoriem kreisajā un labajā kabīnes pusē – ārējo durvju spoguļu un aklās zonas dienas ir skaitītas. Vējstikls pāriet stikla panorāmas jumtā, kas ļauj pasažieriem izbaudīt braukšanas pieredzi līdzīgi kā to piedāvā Targa virsbūve ar noņemamu jumtu.

 

Īsts sporta auto: priekšā vidū novietots dzinējs, turbo dzinēji un aizmugures riteņu piedziņa


Izstieptais dzinēja pārsegs atklāj GT Concept spēka piedziņas konceptu: tāpat kā pirmajam Opel GT un GM radītajai amerikāņu sporta auto ikonai Corvette, tam ir priekšā pa vidu novietots dzinējs. Automašīnas smaguma centrs atrodas zemu un tieši pa vidu - ideāli sportiskai vadāmībai un lieliskai pagriežamības dinamikai. Opel GT Concept ir aprīkots ar jaudīgu 1,0 l, trīs cilindru turbo dzinēju, kas radīts par pamatu ņemot ultra modernos alumīnija dzinējus, kuri jau ir sastopami Adam, Corsa un Astra. Ārkārtīgi efektīvais augsto tehnoloģiju benzīna dzinējs ar sportiskajiem uzlabojumiem attīsta 107 kW/145 ZS jaudu un 205 Nm maksimālo griezes momentu (Opel GT Concept degvielas patēriņa dati vēl nav pieejami). Izmantojot sekvenciālo sešpakāpju pārnesumkārbu, kas tiek pārslēgta ar lāpstiņām uz stūres rata, turbo dzinēja jauda tiek nosūtīta uz aizmugurējo asi ar mehāniski bloķējošu diferenciāli. Tādējādi Opel GT Concept ar tradicionālo aizmugures piedziņu īpaši novērtēs sporta auto cienītāji. Divvietīgā sporta auto, kura pilnā masa ir zem 1000 kg, veiktspēja to pierādīs – paātrinājums no 0-100 km/h tiek sasniegts mazāk kā astoņās sekundēs un maksimālais ātrums ir 215 km/h.

 

Vēl var izcelt Opel GT Concept priekšējos lukturus ar integrētiem rādītājiem. Pateicoties ultra modernām projekcijas tehnoloģijām, to spīdēšana ir ļoti telpiska. Nākamās paaudzes adaptīvās LED gaismas ir acīmredzami ideāli piemērotas šai tehnoloģijai. Opel IntelliLux LED® matricu gaismas, kuras ļauj braukt ar tālajām gaismām, neapžilbinot pretī braucošos, jau debitēja jaunajā Astra 2015. gadā un ieguva SAFETYBEST balvu. Opel GT Concept redz viedās gaismu sistēmas nākamo attīstības stadiju. Lukturu dizainu noslēdz aizmugurējo lukturu trīsdimensiju dizains, kas padara jauno GT atšķirīgu nakts apstākļos.

Uz lapas augšu