loading
  • Iekārojams: drosmīgāks no ārpuses, vēl izsmalcinātāks salonā
  • Inteliģents: adaptīvā pilnpiedziņa papildus braukšanas priekam
  • Papildināts: pilnpiedziņa ir pieejama kopā ar sešu pārnesumu automātisko pārnesumkārbu
  • Tālredzīgs: adaptīvās LED dienasgaismas un nepārspējamā Opel Eye priekšējā kamera
  • Savienojams: jauna informācijas un izklaides sistēma ar viedtālruņu savienojamību un OnStar sistēmu

Riselsheima. Jaunā Opel MOKKA X varbūt ir maza izmēros (tikai 4,28 m gara), bet kompaktais krosovers bauda lielu popularitāti. Riselsheimā bāzētā autoražotāja jaunākā hīta modeļa priekšgājējs, pirmās paaudzes Mokka, kopš 2012. gada jau ir pārdots vairāk kā 600 000 eksemplāros. Modernais izskats, dzīvīgo dzinēju piedāvājums kopā ar piedzīvojuma meklētāja personību, nepārspējamo savienojamību un augstākā līmeņa tehnoloģijām tai palīdzējis kļūt par segmenta populārāko modeli Eiropā. Lai radītu jauno Opel MOKKA X, Opel acīmredzami ir apkopojis visas iepriekšējās paaudzes labākās īpašības, vienlaicīgi veicot neskaitāmus uzlabojumus, lai jauno bestselleru padarītu vēl iekārojamāku.

Dizains: drosmīgs, piedzīvojumkārs, izsmalcināts

 Opel MOKKA X jaunais dizains parāda drosmīgu attieksmi. Tās jaunais priekšējais izskats ir veidots saskaņā ar Opel jauno dizainu, ieskaitot spārnu formas horizontālo priekšējo resti un izteiksmīgos, dubulto spārnu formas LED dienas gaitas gaismas lukturus. Priekšējais instrumentu panelis arī ir ieguvis precīzākas un elegantākas formas virsmas. Tas dod platāku, spēcīgāku un vīrišķīgāku tēlu. Tas tiek turpināts aizmugurē ar vēl vienām dubulto spārnu iezīmēm, kas iekļautas aizmugurējos lukturos, kas pēc izvēles pieejami ar LED tehnoloģijām. Virsbūve saglabā savas skulpturālās un elegantās iezīmes un sportisko šķautni ar muskuļotām un atlētiskām virsbūves zemākajām līnijām, kuras virzienā no augšpuses uz aizmuguri papildina Opel tipiskais “asmens”. Jaunās, spilgtās krāsas Amber Orange un Absolute Red kopā ar papildus pieejamo OPC Line Sport Pack un priekšējām un aizmugurējām bamperu uzlikām, un sānu sliekšņiem piešķir papildus uzsvaru uz sportisko un ekskluzīvo izskatu.

MOKKA X iekšpusē ir pilnīgi jauna atmosfēra. Jaunais instrumentu panelis ir organizēts ap vairākiem horizontāliem elementiem. Tas izskatās ne tikai vienkāršāks un tīrāks, bet arī konkrētāks un daudz precīzāks tā darbībā. Viduskonsole ir pilnībā veidota ap jaunās paaudzes informācijas un izklaides sistēmas 7 un 8 collu skārienekrāniem. Tagad tie pārsteidz ar izsmalcinātu eleganci un tīrāku dizainu ar mazāk pogām – daudzas funkcijas tagad ir pieejamas, izmantojot skārienekrānus.

Turklāt pateicoties jaunajiem, asajiem 3,5 collu mono un 4,2 collu krāsainajiem ekrāniem ar LCD apgaismojumu, centrālie informācijas ekrāni ir vieglāk nolasāmi.

4x4: adaptīva visu riteņu piedziņa ar jauno sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu

Kompaktais krosovers ir pieejams ar inteliģento adaptīvo pilnpiedziņas sistēmu, kas priekšgājējam Vācijā palīdzēja iegūt divas Gada pilnpiedziņas auto balvas. Sistēma ar elektronisko, daudzdisku sajūgu var nemanāmi pārslēgt jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi no 100:0 līdz 50:50 attiecībai, kamēr parastā ikdienas lietošanā tas brauc kā ekonomisks priekšpiedziņas auto. Sistēma tiek aktivizēta, lai novērstu riteņu izslīdēšanu, kad Opel MOKKA X uzsāk braukšanu slīpumā. Tā arī nemanāmi pieslēdzas uz sekundes daļu, kad vadītājs atlaiž sajūgu (active on demand sistēma). Gaitā visa jauda tiek novirzīta priekšējiem riteņiem un pilnpiedziņas sistēma pieslēdzas tikai gadījumos, kad ir nepieciešams uzlabot saķeri, it īpaši uz slapjiem un slideniem segumiem. Uz slapjiem ceļiem vai lietus laikā ir iespējama īslaicīga piedziņas pārdale. Atkarībā no automašīnas vai ceļa stāvokļa, grieze var tikt pārnesta uz aizmugures asi. Pat momentānās situācijās, piemēram, iebraucot bedrē vai uzbraucot uz ledus, daļa griezes aizmugurējā asī nodrošina maksimālu saķeri un stabilitāti, papildus palielinot drošības sajūtu un braukšanas prieku.

Pilnpiedziņas sistēma ir pieejama savienojumā ar labi pazīstamo 1,4 litru benzīna dzinēju ar 103 kW/140 ZS jaudu (NEDC (The New European Driving Cycle) metodes degvielas patēriņš: pilsētā 8,3-8,21 l/100 km, ārpus pilsētas 5,6-5,51 l/100 km, jauktajā ciklā 6,5-6,41 l/100 km; 152-1491 g/km CO2) un augsti novērtēto 1,6 CDTI “čukstošo dīzeli” ar 100 kW/136 ZS jaudu (NEDC metodes degvielas patēriņš: pilsētā 5,2-5,01 l/100 km, ārpus pilsētas 4,4-4,21 l/100 km, jauktajā ciklā 4,7-4,51 l/100 km; 124-1191 g/km CO2). Abos gadījumos tā ir pieejama ar sešu pārnesumu manuālo pārnesumkārbu.

Tāpat Opel rūpējas arī par to klientu vajadzībām, kas vēlas pilnpiedziņu kopā ar sešu pārnesumu automātisko pārnesumkārbu, apvienojot inteliģento sistēmu ar jaunākās paaudzes augstākā līmeņa 112 kW/152 ZS 1,4 litru ECOTEC® tiešās iesmidzināšanas turbo dzinēju (NEDC metodes degvielas patēriņš: pilsētā 7,9-7,81 l/100 km, ārpus pilsētas 5,7-5,61 l/100 km, jauktajā ciklā 6,5-6,41 l/100 km; 150-1481 g/km CO2), kas savu debiju piedzīvoja jaunajā Opel Astra.

Drošība: adaptīvās LED dienasgaismas un nepārspējamā Opel Eye priekšējā kamera

Opel MOKKA X radīšanas procesā Opel inženieri, prezentējot adaptīvo LED dienas gaitas gaismu sistēmu, jau atkal ir sekojuši Opel stratēģijai padarīt inovatīvas tehnoloģijas pieejamas plašākām pircēju masām. Jaunā AFL LED sistēma automātiski pielāgo lukturu apgaismojuma režīmus atkarībā no situācijas, tādā veidā sniedzot labāko gaismas veiktspēju, neapžilbinot citus braucējus. Šai sistēmai ir deviņi dažādi režīmi, kā piemēram, pilsētas, lauku ceļu, tūristu.  Šī LED sistēma aizstāj iepriekšējo BiXenon AFL+. No vienas puses, LED sniedz gaismas kvalitāti, kas ļauj redzēt lietu īstās krāsas, uzlabojot vizuālo komfortu.

 Turklāt, tā kā lampas modulim nav jāveic mehāniskas darbības, tas ir ne tikai ātrāks un precīzāks, bet arī ļoti uzticams ilgākā laika periodā. Papildus jaunā gaismu sistēma patērē mazāk enerģiju un ir būtiski ekonomiskāka. Turklāt jaunās paaudzes Opel Eye priekšējai kamerai ir augstāka izšķirtspēja ar lielāku attēlu apstrādes jaudu, kam ir pozitīva ietekme uz visām tās funkcijām, tostarp LED AFL apgaismojuma sistēmas tālo gaismu asistentu. Pateicoties uzlabotajai kamerai un papildaprīkojumā pieejamajam navigācijas atbalstam, MOKKA X ceļazīmju asistentam (Traffic Sign Assistant) ir vēl augstāks redzamības rādītājs. Distances ievērošanas palīgsistēma (FDI) izmanto priekšējo kameru, lai noteiktu priekšā braucošos transportlīdzekļus, un priekšējās sadursmes brīdinājuma sistēma (Forward Collision Alert) ir uzlabota ar atstarojošu LED brīdinājuma ekrānu. Ja distance starp automašīnu un priekšā braucošo transportlīdzekli samazinās pārāk strauji, sarkanās gaismas diodes atspīd uz vējstikla.

Papildus brīdinājuma skaņas signāls ziņo vadītājam, ka ir nepieciešams bremzēt. Joslas līnijas šķērsošanas brīdinājuma sistēma (Lane Departure Warning) tiek aktivizēta automātiski, ja ātrums pārsniedz 60km/h, un informē vadītāju ar paziņojumu instrumentu panelī un skaņas signālu, ja josla tiek šķērsota neapzināti.

Savienojamība un komforts: no jaunākās paaudzes IntelliLink līdz ergonomiskiem sēdekļiem

Tāpat kā jaunā Opel Astra, arī MOKKA X būs pieejama ar OnStar pakalpojumiem jau no pirmā brīža. Papildus, jaunajā MOKKA X savu pirmizrādi svinēs arī divas jaunās IntelliLink informācijas un izklaides sistēmas versijas. Izmantojot Apple CarPlay un Android Auto savienojamības sistēmas, IntelliLink ienesīs viedtālruņu pasauli automašīnā (kur tas pieejams).

Papildus tam, ka MOKKA X ir labāk savienojamais kompaktais krosovers, tas pretendē arī uz viskomfortablākā statusu. Kā jau lielākajai daļai Opel modeļu, tam ir AGR (neatkarīgo muguras ekspertu vadītās “Kampaņa veselām mugurām”) sertificēti ergonomiskie sēdekļi, kas ir unikāli šajā segmentā un padara tālākus lielceļa braucienus tikpat komfortablus kā ekskursijas skarbākos apstākļos. MOKKA X saņem arī papildus komforta opciju: Keyless Open and Start. Vadītājam vairs nav nepieciešams aktīvi spiest atslēgas pogas, lai atslēgtu vai aizslēgtu savu automašīnu. Viņam tikai jātur atslēga kabatā vai somā, un nospiežot mazo pogu uz jebkura no durvju rokturiem, ir iespēja atslēgt vai aizslēgt jebkuras automašīnas durvis. Automašīnas iedarbināšana arī tiek veikta bez atslēgas.

Ar tās pierādītajām bezceļa spējām, papildināto dzinēju piedāvājumu, nepārspējamo savienojamības piedāvājumu, izcilajām komforta iespējām un jauno, svaigo un drosmīgo dizainu, jaunā Opel MOKKA X ir perfektā pozīcijā, lai turpinātu iepriekšējas paaudzes neapšaubāmos sasniegumus, tajā pašā laikā piesaistot zīmolam jaunus klientus.

Uz lapas augšu