loading
  • Vairāk komforta, mazāk stresa: attālums līdz priekšā braucošajai automašīnai tiek uzturēts automātiski
  • Datu apkopošana: Astra adaptīvā kruīza kontrole (ACC) integrē sensoru un priekšējo kameru sniegto informāciju
  • Nākotne: ACC un vadītāja asistenta sistēmas ir galvenās automatizētās braukšanas komponentes

Riselsheima. Opel, iepazīstinot ar jauno uz sensoru un kameru informāciju balstīto adaptīvo kruīza kontroli Astra hečbeka un Sports Tourer modeļos ar sešpakāpju automātisko transmisiju, ievieš jaunāko adaptīvās kruīza kontroles (ACC) tehnoloģiju kompaktklases segmentā.

Salīdzinot ar parasto kruīza kontroli, ACC dod papildus komfortu un samazina stresu vadītājam, uzturot noteiktu attālumu līdz priekšā esošajam transportlīdzeklim. ACC automātiski pielāgo ātrumu, lai sekotu priekšā braucošajam transportlīdzeklim atbilstoši izvēlētajai distancei. Sistēma automātiski samazina automašīnas ātrumu, kad pietuvojas lēnāk braucošam transportlīdzeklim, vajadzības gadījumā arī piebremzējot. Ja priekšā braucošais transportlīdzeklis palielina savu braukšanas ātrumu, ACC palielina automobiļa ātrumu līdz izvēlētajam noteiktajam ātrumam. Ja priekšā neatrodas neviens transportlīdzeklis, ACC darbojas kā parastā kruīza kontrole, bet tā izmantos bremzes, lai uzturētu noteikto ātrumu, braucot lejup pa kalnu.

Opel jaunākās paaudzes ACC izmanto ne tikai ierasto sistēmu sensorus, bet arī Astra priekšējo kameru, lai noteiktu priekšā braucošā automobiļa atrašanās vietu. Sistēma darbojas diapazonā no 30 līdz 180 km/h.

Astra visa ātruma diapazona adaptīvā kruīza kontrole var pat pilnībā apstādināt automašīnu, un tā sniedz vadītājam papildu atbalstu, piemēram, sastrēgumos. Kad automašīna ir pilnībā apstājusies, sistēma trīs sekunžu[1] laikā var automātiski atsākt sekot priekšējam transportlīdzeklim. Pretējā gadījumā, autovadītājs izvēlas atsākt, nospiežot SET-/ RES+ slēdzi vai akseleratora pedāli, kad priekšā braucošais transportlīdzeklis atsāk kustību. Ja priekšējais transportlīdzeklis sāk kustēties un vadītājs nereaģē, ACC dod vizuālu un skaņas atgādinājumu atsākt kustību. Sistēma tad atkal seko transportlīdzeklim (sasniedzot iestatīto ātrumu).

“Mums, Opel, braukšana ir jautra, kad tā nav ne garlaicīga, ne pārāk prasīga,” saka Viljams F. Bertaņī (William F. Bertagni), Eiropas Auto Inženierijas grupas viceprezidents. “Astra jaunākās paaudzes adaptīvās kruīza kontroles tehnoloģijas perfekti atbilst mūsu filozofijai, padarot braukšanu par vairāk kā tikai pienākumu un palīdzot vadītājam palikt mundram un spējīgam koncentrēties.”

Vadītājs kontrolē ACC sistēmu ar slēdžiem uz stūres, izvēloties “tuvu”, “vidēju” vai “tālu” attālumu starp transportlīdzekļiem. SET-/RES+ slēdzis kontrolē ātrumu, kamēr simboli instrumentu panelī paziņo vadītājam par uzstādīto ātrumu, izvēlēto distanci un to, vai ACC ir pamanījusi priekšā transportlīdzekli.

Adaptīvā kruīza kontrole Opel Astra piecdurvju hečbekam un Astra Sports Tourer ir pieejama kā papildiespēja šādiem dzinējiem:

Dzinēji

Benzīns/Dīzelis

Degvielas patēriņš NEDC kombinētajā režīmā

CO2 izmeši NEDC kombinētajā režīmā

150 ZS 1,4 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbo

 B5,6-5,4128-124

200 ZS 1,6 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbo

 B6,1-6,0142-138

136 ZS 1,6 CDTI

 D4,6-4,4122-115

ACC un Astra papildu vadītāja palīdzības sistēmas ir galvenie elementi nākotnes viedajiem automobiļiem un automatizētai braukšanai. Joslas saglabāšanas asistents piemēro vieglu stūres korekciju, ja Astra gatavojas izslīdēt no savas joslas, kam joslas pamešanas gadījumā seko joslu šķērsošanas brīdinājums. Automatizētā avārijas bremzēšana, Integrētais bremzēšanas asistents, Priekšējās sadursmes brīdinājums un Sekojošās distances indikators palīdz novērst vai mazināt frontālas sadursmes iespēju. Sarkanu LED gaismu rinda mirgo uz vējstikla vadītāja redzes laukā, ja Astra pārāk strauji tuvojas priekšā braucošam automobilim un sadursme ir neizbēgama. Astra kamera, kas ir iestrādāta vējstikla augšā, apkopo datus no šīm sistēmām. [1] “Automātiskās atsākšanas” funkcija ir pieejama Astra modeļiem ar 1,6 CDTI un 1,6 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbo dzinējiem.

Uz lapas augšu