loading

Riselsheima. Norvēģija kā pirmā valsts Eiropā šodien (2016. gada 14. decembrī) uzsāk revolucionārās Ampera-e tirdzniecību. Opel elektroauto ar iespēju elektriskajā režīmā nobraukt vairāk nekā 500 km (mērījums balstīts uz NEDC (The New European Driving Cycle) datiem kilometros, >500 km ir provizoriskais rādītājs) vispirms tirdzniecībā būs pieejams Eiropas elektromobiļu tirgū ar vislielāko pieprasījumu.

Tā kā sākumā Ampera-e nebūs straujš ražošanas pieaugums, pirmajos mēnešos būs pieejams ierobežots automobiļu skaits. Tāpēc tika ieviests pakāpeniskas tirdzniecības uzsākšanas plāns Eiropas tirgos, sākotnēji koncentrējoties uz tiem, kuros jau ir elektroauto infrastruktūra, un / vai tie ir parādījuši vislielāko vēlmi papildināt savas ielas ar transportlīdzekļiem, kas darbināmi ar elektrību. Pēc pirmo transportlīdzekļu piegādēm pavasarī Norvēģijā, nākamās valstis rindā ir Vācija, Nīderlande, Francija un Šveice. Vairums citas Eiropas valstis sekos 2017. gadā beigās vai 2018. gada laikā, kad pieaugs ražošanas apjomi.

Ir viegli izskaidrot, kādēļ par pirmo tirgu, kur uzsākt Ampera-e tirdzniecību, ir izvēlēta Norvēģija. Tajā ir līdz šim visvairāk nobriedušais elektroauto tirgus Eiropā, un drīz jau uz tās ceļiem būs 100,000 akumulatoru elektroauto (BEV). Veiksmīga politika, piemēram, atbrīvojums no pirkšanas nodokļa par elektroauto, atbrīvojums no PVN par pirkumu un līzingu, zems ikgadējais ceļa nodoklis, netiek iekasēta nauda par maksas ceļiem un prāmjiem, bezmaksas pašvaldības autostāvvietas, atļauja izmantot sabiedriskā transporta joslu un par 50 procentiem samazināts uzņēmumu auto nodoklis – šie faktori veido vilinošu piedāvājumu, lai norvēģi domātu par pāreju uz elektriskajiem transportlīdzekļiem. Norvēģijā jau vairākus gadus elektrisko transportlīdzekļu procents no pārdotajām jaunajām automašīnām ir bijusi augstākais pasaulē, 2015. gadā sasniedzot jau 22 procentus, dažās valsts daļās elektroauto skaitam pārsniedzot 30 procentus.

“Mēs jau no pirmās dienas zinājām, ka Ampera-e pieejamība būs ierobežota lēnas ražošanas uzsākšanas dēļ Orion rūpnīcā Mičiganā,” saka Peters Kristians Kusperts (Peter Christian Küspert), Opel Group pārdošanas un pēcpārdošanas viceprezidents. “Tāpēc mēs pieņēmām lēmumu par labu pakāpeniskam ieviešanas plānam, vispirms sākot ar valstīm, kurās jau ir sava veida elektroauto infrastruktūra un ar vietām vai valstīm, kas ir izrādījušas ambīcijas kļūt par EV līderiem. Tādēļ par prioritāti ir kļuvusi Norvēģija, Vācija, Nīderlande, Francija un Šveice. Tomēr mēs esam elastīgi un varēsim īsā laika periodā pievienot valstis vai mainīt kārtību, ja kāda valsts kļūst īpaši pievilcīga, piemēram, mainoties politikai. Mūsu mērķis ir līdz 2018. gadam sasniegt pietiekami daudz jaudas, lai mēs varētu piedāvāt atbilstošus apjomus lielākajai daļai Eiropas valstu. Mūsu pašreizējais plāns paredz, ka Ampera-e tiks pārdota ar e-aģentu starpniecību, kas tiks izvēlēti no Opel dīleru tīkla visā tirgū, izņemot Norvēģiju, kur tā tiks pārdota visā Opel dīleru tīklā, zinot, ka Ampera-e tur drīz būs Opel bestsellers.”

Opel Ampera-e pārdefinē elektromobilitāti ar iespēju elektriskajā režīmā nobraukt vairāk nekā 500 km – par vismaz 100 km vairāk nekā tās tuvākais šī brīža konkurents segmentā. Kombinētais WLTP diapazons (Vispasaules harmonizētā vieglo transportlīdzekļu pārbaudes procedūra) tiek lēsts lielāks par 380 km. Protams, diapazons ikdienas lietošanā mainās un ir atkarīgs no braukšanas stila un no ārējiem faktoriem, piemēram, no gaisa temperatūras vai jūsu izvēlētā maršruta topogrāfijas.

Kad klientiem ir nepieciešams uzlādēt savu auto, viņi publiskajā 50 kW līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijā var “uzpildīt” ap 150 km tikai 30 minūtēs (vidējais rādītājs, kas mērīts pamatojoties uz provizoriskiem NEDC testiem).

Uz lapas augšu